torsdag 21 mars 2013

frienden

När man är au pair vill man göra fly huset när man slutar för dagen då man bor på sitt jobb därmed blir det en hel del middagar ute i det fria (typ som ekologiska hönor som går i de fria som fortfarande är fångade).

Här äter vi precis sånt, Shushi. Vet dock inte riktigt hur jag kopplade detta med frigående hönor men iaf..

Då jag verkligen inte varit något fan av denna typ av mat förrut måste jag säga att detta är ett super bra sätta att äta på. Ett 'rullband' där man bara tar det man vill ha och så kostar de olika färgerna på tallrikarna olika mycket. Smidigt, bra och mot förväntan gott. Så MALIN vi ska göra ett nytt försökt med detta när du kommer. Sist gav vi ju allt till dossan.. (dock en nöjd katt med hungriga tjejer..)

Ett plus är även att toppen på varje sushi rätt faktiskt ser ut som väldigt små partyhattar. Så man kan nästan tro att man är på fest när man äter där.

Det blir även en del del häng på CCF, Cheesecake Factory ;) hahaha
Älskar denna bild, Lovisa tänker 'men stina va gör du egentligen??'

Denna månads Au Pair möte var bowling.

Ja va ska man säga, antar att ni redan fattat jag jag vann. (vem vet vem som vann? jag hade noll koll på allt)


Vi har även spenderat en dag på Pacific Science Center där läskiga dinosaurier rörde på sig och det fanns ett rum med massa flygande fjärilar. Efter detta blev det en galen kväll ute, men har inga bilder från det tyvärr :/ (och då menar ag craaaazy!!)


Vi var även och hälsade på den berömde 'Gum Wall', men jag måste säga den är ju vidrig. Massa äckliga tuggummin på en vägg. Fasen inte fräsht.. Jag är ändå inte den som är rädd för baciller direkt.

Public Market downtown Seattle

Väldigt charmig Bild på Space Needle. 

Blev dags häng i det underbara vädret vid wait for it wait for it... Space Needle.

Åkte på Monopol kväll, blev en mycket hektiskt match haha. Innan själva Monopolet dansade vi ;)

Man kan inte riktigt se stämningen här, men den va spänd!

Vi var på bio och köpte 'Hollywood målet' som man skulle säga i Sverige. Tänk er ett sånt och sätt lite XXXL framför så kommer ni i närheten. Man skulle även kunna sätta Malin framför. Lite hennes cup of the ;)

Anna älskade filmen, hon var bara väldigt trött tror jag.

Lovisa kommer säkert döda mig för att jag lägger upp denna bild men va ska man göra lixom?? Hon kollade på mina fb bilder och pratade med mig i telefonen då hon bara satt och små ritade som man gör när man pratar i telefon. Detta är vad hennes resultat blev. Sjukt va?? Man kan ju se att det är jag. Sick tycker jag! Tror hon ska bli konstnär. Lovisa De Ron (Da Vinci, typ samma..)

Hahaha när jag åkte till Lovisa en dag gick det inte skit fort, va några andra än jag som oxå ville åka bil samtidigt..

En kväll var vi på en Kareoke bar, det va... hmm kul...?

Kamilla och Lovisa försökte göra det bästa av det iaf :p

Nana och jag har varit på ett förträffligt mysigt ställe och ätit frozen yoghurt, plus att det var det bästa jag ätit. Så det va lixom två plus i ett..

Lite kul för varje fredag flyttar jag in hos Lovisa över helgen, jag packar min nya rosa snygga väska och ba drar. Här gjorde vi pannkakor till frukost en morgon, gott men inget slår min fruktskål som jag slitit ihop själv ;)

Lovisas hund har varit fruktansvärt sjuk så vi har tagit hand om henne när familjen varit borta och jag 'flyttat in', jag har väl mest tittat på men det låter inte lika bra.


Stackars Lovisa har slitit hårt med alla scheman och tabletter i maten, men det hårda arbetet har lönat sig. Cloette is better, much better, all good.


Det blir även en hel del kaffe och vi lagar mat ihop när vi kan och familjerna är borta. Det är nästan som att vara 15 igen och bo hemma, fråga om lov och berätta vad man gör hela tiden. Vet inte riktigt vad jag tycker om den delen. Jag vill vara fri som en fågel, fri som en fågel...

Vi har hittat ett popcorn place in Bellevue där man kan få inprincip vilken smak man vill på sina popcorn, det är lyx på vip level.

Detta är så kul! Jag och Lovisa var på Taco Bell och åt middag, vi var kanske inte helt normala, trötta och allmänt flamsiga. Vilket resulterade i ganska högljudda och glada tjejer på ett dött ställe. Världens gulligaste Indietant kollade på oss hela tiden och log, frågade vad vi pratade för språk och så, sen när vi skulle gå fick vi varsin godis, så sönt va hon! Då blir man glad på riktigt :)

Vi har varit och ätit brunch och gissa var??? Cheesecake Factory of course!

Spenderade natten hos Kamilla en lördag, vi hade fri tillgång till spritskåpet ;)

Vi åkte hem till Chenade och drack varm choklad en kväll. Eller ja hon drack ren vodka i ett drickglas..

Vi avslutar detta långa, fruktansvärt långa inlägg med en bild från en restaurang som vi hittade uppe på toppen av ett köpcentra. En italiensk liten pärla där vi åt något som kallades pizza.. 

Nästa inlägg kommer snarast, nu är jag tillbaka, back on track, back in buisness. Då ska ni få höra berättelsen om Vancouver, staden som aldrig sover, staden som uppfostrade Justin Beiber har jag fått höra av en bekant..

Peace out bitches (älskade små raringar) now I'm tierd and my really hurt.

See you tomorrow <3

1 kommentar:

  1. Bästa lilla gumman min, så kul att vi får se lite och så roligt du berättar. Nu bara väntar vi på fortsättningen. Vikom hem vid halv sju tiden från en trevlig 50 års fest. Skulle skypa med dig när vi kom hem men du var inte inne, vi tar det imorgon. Vi har naturligtvis saknat dig på festen. Vi hörs. Kram

    SvaraRadera